سفارش تبلیغ
صبا ویژن

TURKIE

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مکانهای گردشگری کارتال

 ساحل کارتال منطقه کارتال استانبول در قسمت آسیایی شهر استانبول واقع گردیده که از پرطرفدارترین سواحل شهر زیبای استانبول می‌باشد.

این ساحل که در امتداد ساحل منطقه مال تپه ادامه یافته‌ است، روزانه پذیرایی تعداد زیادی از افراد و گردشگران می‌باشد. در این ساحل امکانات خوبی همچون پیست پیاده‌روی و دوچرخه سواری و سرویس‌های بهداشتی در دسترس عموم قرار دارد.

 مجموعه تفریحی اسینتی با امکانات کامل خود از فضای‌های تفریحی مختلف در منطقه کارتال شهر استانبول می‌باشد. که در بین اهالی این منطقه به مکانی محبوب تبدیل شده است. این مرکز تفریحی پذیرای خانواده‌ها و اهالی منطقه کارتال و گردشگران می‌باشد. فضای سبز رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه مشهور می‌باشد.

 از دیگر مکان‌ها برای تفریح تپه دراگوس در منطقه کارتال شهر استانبول می‌باشد. که در آن جزیره پرنسس یا جزایر آدلار به خوبی قابل مشاهده می‌باشد که از اصلی‌ترین ویژگی‌های این تپه می‌باشد.

تاریخ پیدایش این تپه به قرن ششم میلادی باز می‌گردد. دراگوس یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی قسمت آسیایی شهر استانبول می‌باشد که بین مرز‌های مال تپه و کارتال قرار گرفته است.

 جنگل آیدوس استانبول در شمالی‌ترین قسمت ناحیه کارتال در قسمت آسیایی واقع گردیده است. این جنگل یکی از قسمت‌های زنده مانده از جنگل‌های جنوبی گذشته در قسمت آسیایی است. این جنگل توسط مناطق کارتال، پندیک و سلطان بی‌لی احاطه گردیده است.

تپه آیدوس استانبول با ارتفاع 537 متر، بالا‌ترین نقطه شهر استانبول در منطقه پندیک در قسمت آسیایی شهر استانبول می‌باشد. از تپه آیدوس می‌توان نظاره‌گر جزایر آدالار استانبول بود. نمای غروب خورشید از این تپه یکی از نما‌های پرطرفدار است که سرتاسر هفته افراد زیادی را به آنجا می‌کشاند.