سفارش تبلیغ
صبا ویژن

TURKIE

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مراحل اخذ شهروندی ترکیه

 کشور ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در میانه دو قاره آسیا و اروپا، اصالت را از آسیا و رشد و پیشرفت را از اروپا برای خود نگه داشته است. در سال 1987 کشور ترکیه درخواست عضویت خود، در اتحادیه اروپا را ارائه داده است و در سال 1999 این اتحادیه کشور ترکیه را به عنوان کاندیدای رسمی معرفی کرده است.

از این رو کشور ترکیا روابط اقتصادی خاصی با کشور‌های اتحادیه اروپا دارد که این مساله باعث شده در حیطه مسایل اقتصادی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 با توجه به قوانین جدید ترکیه هیات دولت ترکیه ، در سال 2018 شرایط برای اتباع خارجی که به طور مستقیم بتوانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند بسیار آسان‌تر شده است. متقاضیان می‌توانند با خرید ملک در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار آمریکا پاسپورت و موفق به  اخذ شهروندی ترکیه شوند . طبق اخرین امار پاسپورت ترکیه با اخذ 114 امتیاز توانست جایگاه 39 را به دست آورد.

 شهروندان کشور ترکیه می‌توانند بدون داشتن ویزا به 72 کشور سفر کنند، همچنین دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند در صورت ورود به 42 کشور ویزای خود را در فرودگاه کشور مقصد نیز دریافت کنند.

 با توجه به نزدیکی فرهنگ ایران و ترکیه و همچنین ارزش ریالی نسبت به لیر این کشور میتواند مکان مناسبی جهت زندگی و سرمایه گذاری برای ایرانیان که قصد مهاجرت از کشور را دارند.

 پاسپورت ترکیه برای ایرانی‌هایی که می‌خواهند در ترکیه زندگی و کار کنند مزایای زیادی خواهد داشت. از جمله این مزایا می‌توان به بیمه SGK که یک بیمه رایگان در ترکیه هست اشاره کرد. همچنین پس از اخذ شهروندی ترکیه شما همانند یک شهروند ترکیه می‌توانید وارد دنیا تجارت شوید.